تحقیق اکوسیستم

دسته بندي : مهندسی » زمین شناسی
دانلود تحقیق با موضوع اکوسیستم،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
محيط زيست
 عبارت است از هوا، آب، خاك، گياه، جنگل، بيشه، مرتع، دريا، درياچه، رودخانه، چشمه، آبزيان، حيوانات، كوه، دشت، جلگه، كوير، شهر و يا ده شامل كوچه، خيابان، ساختمان، اعم از تاريخي و عادي و كارخانه.
تقسیم بندی اجزای محیط زیست
قسمتي از جو يا پوسته زمين كه حداقل براي نوعي زندگي مساعد باشد، محيط زيست ناميده مي‌شود.
بنابراين محيط زيست، قسمت كوچكي از جو (اتمسفر)، هيدروسفر و ليتوسفر را شامل مي‌شود؛ به عبارت ديگر، محيط زيست قشر نازكي از هوا، زمين و آب است كه همه زندگي را در بردارد.
- تعریف کلی و جامع از محیط زیست
محيط زيست به کلیه عواملی از لیتوسفر، هیدروسفر و اتمسفر (زمین، آب و هوا) گفته ميXشود كه در پیرامون ما قرار داشته و زندگی انسان و سایر موجودات زنده به طور مستقيم و یا غير مستقيم به آن وابسته است؛ و فعاليتXهاي موجوداتXزنده با آن در رابطهXی متقابل قرار دارد.
اجزاء محیط زیست عبارتند از : خاك، سنگ، آب، هوا، دما، باد، آبXوهوا ؛ گياهان، جانوران، میکروارگانیسمXها؛ جنگل، بيشه، مراتع، مزارع؛ اقیانوس، دريا، درياچه، رودخانه، جویبار، چشمه، چاه، قنات؛ كوه، دشت، جلگه، كوير، شهر، روستا، بناهای ساختمانی و...
- انواع محیط زیست
1. محیط زیست طبیعی: به آن بخش از محيط زيست اطلاق مي‌گردد كه در تشكيل آن بشر نقشي نداشته، بلكه از موهبت‌هاي خداوند است و شامل جنگل‌ها، مراتع، كوه‌ها، دشت‌ها، رودخانه‌ها، درياها، باتلاق‌ها، چشم‌اندازها و ... مي‌گردد.
2.محیط زیست انسانی: يا به عبارت ديگر، محيط زيستِ انسان ساخت، به آن بخش از محيط زيست اطلاق مي‌گردد كه به دست بشر ساخته شده و زاييده‌ي تفكر او مي‌باشد مانند مزارع، باغ، باغچه، پرچین، دریاچه‌های مصنوعی پرورش ماهی، دریاچه‌های پشت سد و آکواریوم Aquarium 
دسته بندی: مهندسی » زمین شناسی

تعداد مشاهده: 1216 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:165 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.